Grupa producencka
Goodyear jest trzecim na świecie producentem opon
Goodyear Tire and Rubber Company to pełna nazwa firmy. Główna siedziba znajduje się w Akron w stanie Ohio. Koncern został założony w 1898 roku przez Franka Seiberlinga. Nazwa pochodzi od nazwiska znanego amerykańskiego wynalazcy Charlesa Goodyeara. Firma produkuje opony dla przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych oraz ciężkich maszyn przemysłowych. Wykonuje także podeszwy, gumowe węże i części do drukarek.
Nazwa Goodyear znana jest także ze sławnych sterowców oraz balonów dla potrzeb armii USA podczas I wojny światowej. Po drugiej wojnie światowej firma Goodyear Aircraft Company, zmieniła nazwę na Goodyear Aerospace Corporation. W 1919 roku samochód wyposażony w opony Goodyear zwyciężył w wyścigach Indianapolis 500 a w roku 1964 Goodyear zadebiutował w Formule 1.
Goodyear współpracuje z markami Dębica, Kelly, Dunlop, Fulda i Sava.
Dzisiejsza globalna marka Goodyear kojarząca się z przełomowymi rozwiązaniami, innowacjami, wynalazkami i pokonywaniem barier jest kontynuacją śmiałego, nowatorskiego i praktycznego podejścia założycieli firmy. Goodyear działa na sześciu kontynentach a roczna sprzedaż przekracza 15 mld USD. Charakterystyczny znak towarowy tej marki to uskrzydlona stopa. Jest on ogniwem łączącym firmę z jej tradycją.
Klasa opon
Opony Premium – gwarancja bezpieczeństwa
W modelach klasy „premium” stosuje się najnowocześniejsze rozwiązania, najlepsze materiały oraz najbardziej zaawansowaną technologię produkcyjną. W rezultacie, otrzymujemy najlepsze parametry opon takie jak lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni lub mniejszy opór toczenia.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony premium?
Opony tej klasy przeznaczone są dla najbardziej wymajającego klienta. Klasa wyższa opon dedykowana jest dla pojazdów o dużej mocy silnika, aut sportowych, limuzyn i średniej klasy. Jeśli jeździsz dynamicznie i pokonujesz wiele kilometrów w różnych warunkach, to opony klasy premium są właśnie dla Ciebie.
Rodzaj bieżnika
Opona kierunkowa – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Informacje dodatkowe
Opony Goodyear UltraGrip Performance 2. 8% krótsza droga hamowania na śniegu*
Warunki jazdy w zimie mogą być nieprzewidywalne- stwarzają wyjątkowo wysokie ryzyko wypadków. Oprócz śniegu, lodu, deszczu czy błota pośniegowego, kierowcy mogą natknąć się również na niebezpieczny czarny lód, który pojawia się nieoczekiwanie na początku niskich temperatur. Będący na czele wprowadzania nowych technologii Goodyear, prezentuje nową oponę UltraGrip Performance 2.
UltraGrip Performance 2 jest oponą o wysokich osiągach dedykowaną do samochodów klasy wyższej oraz średniej-wyższej, która zapewnia krótszą drogę hamowania oraz większą przyczepność w każdych warunkach zimowych.
Wraz z wprowadzeniem nowej opony UltraGrip Performance 2, Goodyear otwiera nowy rozdział w technologii opon zimowych. Opona ta zapewnia kierowcy wysokie osiągi jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych. Dzięki Technologii Adaptacyjnej Przyczepności Lamelek, nowej mieszance krzemionkowej oraz inteligentnemu wzorowi bieżnika UltraGrip Performance 2 wykazuje znakomite właściwości w trudnych warunkach zimowych.
*Testowana względem 2 głównych konkurentów, marzec- kwiecień 2008 przez TÜV SÜD Automotive; Raport 76230122-3 i w styczniu-lutym 2008 przez GTCL (Goodyear Technical Centre Luxembourg), rozmiar opony: 225/45R17; samochód: Mercedes C-class.
źródło: www.goodyear.com