Grupa producencka
Continental jest czwartym największym producentem opon na świecie
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa marki, która zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano wtedy opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła pneumatyczne opony do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.
Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów skorzystał z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowił produkcję.
Ekspansja firmy Continental trwa do dzisiaj. Koncern przejął skandynawskie marki Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal oraz General Tire Inc, austriacki Semperit a także czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii oraz Malezji.
Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.
Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku. W 2018 roku firma przeniosła się z Alei Krakowskiej 2A do przestronnego kompleksu biurowego Business Garden Warszawa przy ulicy Żwirki i Wigury 16C. W biurze o powierzchni 1566 metrów kwadratowych przygotowanych zostało ponad 120 stanowisk pracy dla pracowników oraz kilka nowoczesnych sal konferencyjnych.
Informacje o marce
Uniroyal szczyci się ponad 140-letnią tradycją. Siedziba firmy mieści się aktualnie w Hanowerze. Od 1979 roku należy do koncernu Continental. Dzięki temu poszerza wachlarza produktów i unowocześnia procesy produkcji.
Uniroyal produkuje opony klasy średniej, które charakteryzują się zrównoważonymi osiągami i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. W ofercie Uniroyal znajdziemy opony do aut osobowych, dostawczych, 4x4 oraz ciężarowych.
Firma jest znana na całym świecie ze swoich opon deszczowych, które doskonale zachowują się na mokrej nawierzchni
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Opony te sprawdzą się w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Opona kierunkowa – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Informacje dodatkowe
Uniroyal AllSeason Expert 2 to opona całoroczna klasy średniej do samochodów osobowych i SUV. Występuje w przedziale od 13 do 18 cali. Opona zapewnia zrównoważoną wydajność dla bezpiecznej jazdy latem i zimą. Opona posiada oznaczenie M+S z symbolem alpejskim. W oponie tej została zastosowana nowa technologia "skóry rekina". Opony wielosezonowe eliminują problem posiadania i przechowywania wielu zestawów opon oraz potrzebę ich sezonowej wymiany.