Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Opony te sprawdzą się w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Opona asymetryczna – bezpieczeństwo i dobre osiągi
Pierwsze opony osobowe asymetryczne pojawiły się w latach 90 tych XX wieku. Stosowane były wtedy w samochodach o wysokich osiągach. Dzisiaj występują również w segmencie opon klasy średniej. Do niedawna opony asymetryczne występowały wyłącznie jako opony letnie. Intensywne prace nad rozwojem opon sprawił, że obecnie występują one również w ofercie zimowej. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony asymetryczne?
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Zewnętrzna strona bieżnika zazwyczaj zbudowana jest z większych klocków bieżnika. Odpowiada ona za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część ze względu na układ i ilość rowków odpowiada za przyczepność podczas hamowania na mokrej nawierzchni- szybko i skutecznie odprowadza wodę. Opony asymetryczne często posiadają masywny, centralny klocek zapewniający stabilność w czasie jazdy na prostej drodze. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Zalety bieżnika asymetrycznego
Ogromną zaletą opon asymetrycznych jest połączenie osiągów, których uzyskanie byłoby niemożliwe w przypadku opon kierunkowych lub symetrycznych. Odpowiednio opracowany układ rzeźby bieżnika asymetrycznego wpływa na kształt odcisku opony na powierzchni kontaktu z podłożem. To właśnie ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o ryzyko powstawania zjawiska aquaplaningu. Dzięki temu umożliwiają pewniejsze i szybsze pokonywanie zakrętów. Opony asymetryczne potrafią dorównywać osiągami oponom kierunkowym na mokrej nawierzchni, przewyższając je jednocześnie na suchej drodze.
Informacje dodatkowe
Discoverer AT3 Sport 2 to opona terenowa, zapewniająca skuteczną równowagę między stabilnością na drodze a możliwościami terenowymi. Ogumienie posiada ulepszoną ochronę ścian bocznych, dzięki nowej mieszance EPDM, która chroni przed skutkami degradacji ozonu i promieniowania UV. Co więcej, w modelu postawiono na konstrukcję bieżnika i nową technologię mieszanki, która zapewnia doskonałą odporność na przecięcia i odpryski. Opona pochodzi od amerykańskiego producenta, którego początki sięgają 1914 roku kiedy to John F. Schaefer i Claude E. Hart założyli w Ohio swoją firmę produkującą początkowo materiały naprawcze do opon. W chwili obecnej firma Cooper posiada 60 punktów produkcji, dystrybucji i sprzedaży oraz jest właścicielem marek Avon, Dean, Mastercraft i Starfire.
źródło: czarne napisy