Grupa producencka
Goodyear jest trzecim na świecie producentem opon
Goodyear Tire and Rubber Company to pełna nazwa firmy. Główna siedziba znajduje się w Akron w stanie Ohio. Koncern został założony w 1898 roku przez Franka Seiberlinga. Nazwa pochodzi od nazwiska znanego amerykańskiego wynalazcy Charlesa Goodyeara. Firma produkuje opony dla przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych oraz ciężkich maszyn przemysłowych. Wykonuje także podeszwy, gumowe węże i części do drukarek.
Nazwa Goodyear znana jest także ze sławnych sterowców oraz balonów dla potrzeb armii USA podczas I wojny światowej. Po drugiej wojnie światowej firma Goodyear Aircraft Company, zmieniła nazwę na Goodyear Aerospace Corporation. W 1919 roku samochód wyposażony w opony Goodyear zwyciężył w wyścigach Indianapolis 500 a w roku 1964 Goodyear zadebiutował w Formule 1.
Goodyear współpracuje z markami Dębica, Kelly, Dunlop, Fulda i Sava.
Dzisiejsza globalna marka Goodyear kojarząca się z przełomowymi rozwiązaniami, innowacjami, wynalazkami i pokonywaniem barier jest kontynuacją śmiałego, nowatorskiego i praktycznego podejścia założycieli firmy. Goodyear działa na sześciu kontynentach a roczna sprzedaż przekracza 15 mld USD. Charakterystyczny znak towarowy tej marki to uskrzydlona stopa. Jest on ogniwem łączącym firmę z jej tradycją.
Klasa opon
Opony klasy ekonomicznej – bogaty wybór w dobrej cenie
Opony klasy ekonomicznej, zwane też „budżetową” cechują się atrakcyjną ceną zakupu. Opona z niższej półki, to oparty na klasycznych i sprawdzonych rozwiązaniach produkt. Do produkcji opony ekonomicznej stosowane są tradycyjne mieszanki gumy.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy ekonomicznej?
Wybierz opony klasy ekonomicznej jeśli posiadasz auto klasy miejskiej, preferujesz spokojną jazdę w warunkach miejskich, a przebiegi są małe lub umiarkowane. Jeśli uważasz, że Twoje potrzeby znajdują się gdzieś pomiędzy dwoma kategoriami (opony ekonomiczne lub klasy średniej), to kup opony klasy średniej, które stanowią kompromis pomiędzy tymi obiema grupami. Używanie „budżetówek” w sportowym aucie o dużej mocy nie jest dobrym pomysłem.
Rodzaj bieżnika
Opona kierunkowa – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Informacje dodatkowe
Navigator 3 to najnowszy produkt polskiej marki Dębica. Co ciekawe, ogumienie całoroczne posiada homologację zimową 3PMSF, która opiera się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, co zapewnia świetne osiągi na mokrych drogach oraz bardzo dobrą kontrolę na śniegu.
Opony Navigator 3 to gwarancja trwałości i oszczędności paliwa. Właśnie dlatego wielu kierowców decyduje się na ogumienie tej marki. Tym razem polski koncern skupił się na stworzeniu opony całorocznej, która świetnie łączy aspekty opon sezonowych i pozwala być przygotowanym na każde warunki pogodowe.
Co warte uwagi, produkt pochodzi z klasy ekonomicznej. W powyższej oponie wielosezonowej, producent zastosował mieszankę polimerową, która charakteryzuje się wolną zużywalnością, co docenia duże grono kierowców.
Model skierowany do modeli aut klasy średniej. Czyli dla kierowców, którzy poszukują uniwersalnego ogumienia na cały sezon. Bez znaczenia jakie warunki pogodowe napotkasz, Navigator 3 to świetne rozwiązanie, które pomoże Ci bezpiecznie dotrzeć do celu w każdych warunkach!
Jakie są największe zalety opony całorocznej Navigator 3?
- Właściwa kontrola na śniegu – charakterystyczny, falisty kształt lameli, który łączy się z prostymi i podłużnymi lamelami sprawiają, że krawędzie pochylone są w wielu kierunkach. Zwiększa to umiejętność opony do wgryzania się w śnieg i wpływa na lepszą przyczepność na drodze.
- świetna intuicyjność na mokrej nawierzchni – rzeźba bieżnika w kształcie litery V pozwala przeciwdziałać zjawisku aquaplaningu, dzięki zdolności do odprowadzania wody z bieżnika. Finalnie aspekt ten poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni, hamowanie – a co najważniejsze nasze poczucie bezpieczeństwa.
- ekonomiczność i trwałość – ogumienie posiada niezwykle odporną mieszankę na wszelkie ścieranie, co pozwala robić dłuższe przebiegi. Co ciekawe, producent gwarantuje zdolność do generowania mniejszej ilości ciepła oraz zużywania mniejszej ilości energii, co przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa naszego pojazdu.