Grupa producencka
Goodyear jest trzecim na świecie producentem opon
Goodyear Tire and Rubber Company to pełna nazwa firmy. Główna siedziba znajduje się w Akron w stanie Ohio. Koncern został założony w 1898 roku przez Franka Seiberlinga. Nazwa pochodzi od nazwiska znanego amerykańskiego wynalazcy Charlesa Goodyeara. Firma produkuje opony dla przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych oraz ciężkich maszyn przemysłowych. Wykonuje także podeszwy, gumowe węże i części do drukarek.
Nazwa Goodyear znana jest także ze sławnych sterowców oraz balonów dla potrzeb armii USA podczas I wojny światowej. Po drugiej wojnie światowej firma Goodyear Aircraft Company, zmieniła nazwę na Goodyear Aerospace Corporation. W 1919 roku samochód wyposażony w opony Goodyear zwyciężył w wyścigach Indianapolis 500 a w roku 1964 Goodyear zadebiutował w Formule 1.
Goodyear współpracuje z markami Dębica, Kelly, Dunlop, Fulda i Sava.
Dzisiejsza globalna marka Goodyear kojarząca się z przełomowymi rozwiązaniami, innowacjami, wynalazkami i pokonywaniem barier jest kontynuacją śmiałego, nowatorskiego i praktycznego podejścia założycieli firmy. Goodyear działa na sześciu kontynentach a roczna sprzedaż przekracza 15 mld USD. Charakterystyczny znak towarowy tej marki to uskrzydlona stopa. Jest on ogniwem łączącym firmę z jej tradycją.
Klasa opon
Opony klasy średniej to dobry stosunek ceny do jakości
Opony klasy średniej, zwane również „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Czy tylko w mieście, czy także w dalsze trasy? Jaki samochód posiadasz? O małej czy dużej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz - spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Dla jakich samochodów opony klasy średniej?
Opony klasy średniej są odpowiednie dla kierowców, którzy oczekują zrównoważonych, średnich osiągów. Opony te sprawdzą się w większości popularnych samochodach dostępnych na rynku. Są idealne zarówno do miasta, jak i na dalsze trasy.
Rodzaj bieżnika
Opona kierunkowa – gwarancja bezpieczeństwa
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Jak rozpoznać opony kierunkowe?
Bieżnik kierunkowy wyglądem przypomina litery "V" lub "U". To właśnie ta konstrukcja sprawia, że opony kierunkowe różnią się montażem od pozostałych opon. Aby zagwarantować najlepsze osiągi, kierunek bieżnika przy zakładaniu opony musi być zgodny ze wskazaniem producenta. Oznaczenie opon kierunkowych ma formę strzałki lub elementu graficznego a także napisu (np. ROTATION). Oznaczenia opon kierunkowych znajdują się na boku. Ważnymi elementami bieżnika kierunkowego są skośne rowki, prowadzące od środka do barków po lewej i prawej stronie opony, na pierwszy rzut oka wskazujące na kierunek opony. Często bieżnik ten posiada szerokie rowki obwodowe.
Zalety bieżnika kierunkowego
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym (opona zimowa) oraz w trakcie ulewy (opona letnia). Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd, lepsza przyczepność na suchej nawierzchni oraz niski opór toczenia.
Informacje dodatkowe
Letnia opona high performance do samochodów średniej i wyższej klasy
Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni
Cecha
Mieszanka z wysoką histerezą
Działanie
Zwiększona powierzchnia kontaktu opony z nawierzchnią
Korzyść
Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni
Odporność na aquaplaning
Cecha
Kierunkowy wzór rzeźby bieżnika z głębokimi rowkami obwodowymi
Działanie
Szybki drenaż wody spod powierzchni opony
Korzyść
Odporność na aquaplaning
Niski poziom hałasu
Cecha
Nieregularne rozmieszczenie bloków o różnych kształtach
Działanie
Redukcja hałasu o najwyższej częstotliwości
Korzyść
Niski poziom hałasu